Tekst łatwy do czytania (ETR)

Tekst łatwy do czytania (ETR)

O DPS

Dom Pomocy Społecznej im. św. Jana Pawła II znajduje się przy ul. Praskiej 25 w Krakowie.
Domem kieruje Pani Dyrektor Beata Magiera.
Przeznaczony jest dla osób starszych i chorych.
Posiadamy 81 miejsc w pokojach dwuosobowych.
Na terenie Domu znajdują się trzy budynki i duży ogród.
Największy budynek jest budynkiem głównym.
Mieszkają w nim zarówno kobiety jak i mężczyźni.
Znajduje się w nim też część administracyjno-biurowa.
Budynek księgowości jest najbliżej ul. Praskiej.
Trzeci budynek to mieszkanie chronione dla osób starszych, które nie potrzebują opieki cały dzień.
 

JAK DOSTAĆ SIĘ NA TEREN DPS?

Przy wejściu do DPS znajduje się domofon.
Naciskając zieloną słuchawkę łączy się z pracownikiem Domu.
Pracownik otwiera wejście zdalnie.
Pracownicy Domu chętnie pomagają w obejrzeniu budynku.
Do środka też można wejść z psem przewodnikiem.
Wejście główne do budynku głównego znajduje się od ul. Praskiej.
Dostępna jest tam winda.
Można dostać się nią na każde piętro budynku.
Parter oznaczony jest jako 1.
Na teren DPS można wejść też od ul. Czarodziejskiej.
Z tego wejścia najbliżej jest do części administracyjno-biurowej Domu.
Znajduje się tam między innymi pokój Pani Dyrektor, pomocnika Pani Dyrektor, Pań pielęgniarek.
Na terenie Domu znajduje się duży ogród dla mieszkańców.
Są tam liczne alejki do spacerowania oraz urządzenia do ćwiczeń, ławki, altany.
Łazienki dla niepełnosprawnych dostępne są na każdym piętrze budynku.
W budynku jest też piękna kaplica. Korzystają z niej mieszkańcy. Prowadzone tam są codzienne modlitwy.
 
 

CZYM ZAJMUJE SIĘ DPS?

Zapewniamy opiekę osobom starszym i chorym przez całą noc i dzień.
Posiadamy kuchnię która przygotowuje zdrowe i smaczne posiłki zgodnie z zaleceniami lekarskimi. Na specjalne okazje pieczemy pyszne ciasta.
Prowadzimy zajęcia: plastyczne, muzyczne, teatralne, filmowe, ćwiczące pamięć, religijne, odprężające, karciane, zajęcia z pielęgnacji roślin i wiele innych.
Zajęcia terapeutyczne odbywają się grupowo w salach lub pokojach mieszkańców.
W okresie letnim spotykamy się w ogrodzie.
Gwarantujemy pomoc psychologa w codziennym rozwiązywaniu problemów.
Psycholog jest osobą z którą można porozmawiać, gdy jest się smutnym, przestraszonym, ale też szczęśliwym.
Wysłucha i pomoże kiedy ma się smutne myśli, gdy czekają trudne zadania lub jest się zagubionym.
Wspiera w utrzymaniu kontaktu z rodzina i nawiązywaniu nowych znajomości.
DPS to miejsce, gdzie otacza się opieką osoby starsze i mało sprawne.
Pracownicy dbają, aby każdy kto mieszka w DPS czuł się bezpiecznie i był zadowolony.
Pielęgniarki sprawdzają, jak się czuje  mieszkaniec, podają lekarstwa.
W razie potrzeby pobierają krew lub zrobią zastrzyk.
Opiekunowie pomagają w myciu, przebieraniu się oraz  jak potrzeba to karmią mieszkańca. Natomiast pokojowe dbają, aby w całym budynku było czysto i pachnąco.
Zapewniamy pracownika socjalnego, który przyjmuje nową osobę do Domu Pomocy Społecznej. Zajmuje się też takimi sprawami mieszkańca jak: kontakt z rodziną, z urzędami, bankami, sądem.
Pracownik socjalny pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:15.
W DPS codziennie są prowadzone ćwiczenia ruchowe i gimnastyka z mieszkańcami. Rehabilitacja odbywa się w dużej sali ćwiczeń oraz w pokojach mieszkańców.
W dużym pięknym ogrodzie często spacerujemy i miło spędzamy czas.
Do dyspozycji mamy kierowcę, który zawsze zawiezie na umówione wcześniej wizyty lekarskie.
 

JAK Z NAMI NAWIĄZAĆ KONTAKT?  

Możesz skontaktować się z DPS w formie:
  • napisania pisma i wysłania go na adres:
Dom Pomocy Społecznej im. św. Jana Pawła II
ul. Praska 25
30-329 Kraków
  • możesz wysłać e-mail na adres: sekretariat@dpspraska.pl lub zadzwonić (12) 266-03-64
  • możesz przyjść do sekretariatu od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 od 15:30.