Aktualności

2021

Rocznica wyboru Karola Wojtyły na Papieża

20 października 2021
Dziś uczciliśmy rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Papieża. Uroczystość uświetnił koncert w wykonaniu naszego kolegi Pawła, podczas którego można było usłyszeć m.in. tak piękne utwory jak: Ave Maria czy Panis Angelicus. Z nostalgią wspomnieliśmy naszego zacnego patrona ...
Jesienny Bukiet - Finał

W jesienne, słoneczne przedpołudnie w naszym Domu odbył się finał konkursu "Jesienny bukiet".  Podczas finału „Jesiennego bukietu” byliśmy świadkami wspaniałego pokazu mody. Nasi mieszkańcy zaprezentowali nam najnowsze trendy jesiennej mody oraz oryginalne bukiety biorące udział w konkursie. Nasze ...
Wycieczka - Kudłacze

14 października 2021
W cudny październikowy piątek, korzystając z pięknej jesiennej pogody obraliśmy azymut na Kudłacze. To schronisko położone pod lasem, spod którego roztacza się piękny widok na okoliczne góry, lasy i miejscowości położone w dolinie Raby. Mgły spowijały podnóże wzniesienia. ...
Wycieczka- Kalwaria

30 września 2021
  Wszystko zaczęło się w  XVI wieku, kiedy to Dorota Zebrzydowska zobaczyła podczas modlitwy 3 krzyże ogniste nad zalesioną górą Żar. Szlachcianka opowiedziała o wszystkim mężowi, a ten postanowił wybudować kościół na wzgórzu… Następnie w XXI w., w polskim mieście Kraków, pewna grupa ...
Spektakl "Na tratwie" - pożegnanie lata

28 września 2021
Czwartek... Pierwszy dzień jesieni... Już od rana dało się wyczuć lekkie podekscytowanie... Jesienny wiatr przywiał na próg naszego Domu pierwsze kolorowe liście, a wraz z nimi grupę teatralną. Przybyli pożegnać z nami lato w dość nietypowy sposób. Zapytacie co to ...
Dolina Mnikowska

Powrót pięknej pogody zmobilizował nas do wybrania się do podkrakowskiej Doliny Mnikowskiej. Snujący się doliną strumyczek tworzy tam urocze zakola, gdzie koniecznie należy przystanąć, usiąść i zjeść np. drugie śniadanie. Błogi odpoczynek, śniadanie na łonie natury…. ...
Pożegnanie lata w DPS im. L i A Helclów

28 września 2021
Ciepło, słońce, wyśmienite towarzystwo, wymarzona pogoda… Oto przepis na piknik. Dlatego z radością przyjęliśmy zaproszenie na piknik z okazji pożegnania lata do DPS im. L i A Helclów. Usłyszeliśmy przeboje sprzed lat, obejrzeliśmy występy zespołu ludowego i wiele innych ...
Msza św. w intencji chorych i niepełnosprawnych

24 września 2021
W ubiegły piątek, na zakończenie oktawy Uroczystości Podwyższenia Krzyża Świętego, wzięlismy udział w diecezjalnej pielgrzymce Chorych i  NIepełnosprawnych. Msza św., której przewodniczył Metropolita Krakowski ks. arb Marek Jędraszewski, odbyła się w Sanktuarium Jezusa Ukrzyżowanego w Krakowie-Mogile.
Wielkie Wesele na Praskiej

08 września 2021
„ Dziś tych dwoje pięknych ludzi złączy się węzłem małżeńskim na wieki” Piękny ślub, wymarzona pogoda, moc atrakcji i oczywiście przyjęcie weselne. To wszystko miało miejsce w naszym Domu w miniony piątek. Dziękujemy wszystkim Gościom za przybycie. Zapraszamy do ...
Malowanie Obrusów

27 sierpnia 2021
Jak co roku, na Praskiej odbyły się „Warsztaty Malowania Obrusów”, które poprzedził skecz w wykonaniu mini grupy teatralnej z Praskiej. Podczas warsztatów Mieszkańcy mieli możliwość zapoznania się z nowymi technikami malowania obrusów, a także spróbować swoich sił i samodzielnie ozdobić ...
IV Mistrzostwa Prasko-Olimpijskie

23 sierpnia 2021
19 sierpnia w ogrodzie DPS zapłonął znicz olimpijski. Odspiewany również został hymn prasko-olimpijski. Kryko-golf, strzał do bramki, rzut młotem, mini slalom, rzut do celu i kręgle dostarczyły uczstnikom nie lada emocji, satysfakcji i dobrej zabawy.  Walka była wyrównana. ...
Miła Niedziela

16 sierpnia 2021
Niedziela obfitowała w ważne wydarzenia – bo to i święto Wojska Polskiego, i święto Matki Boskiej Zielnej. A po południu emocje poszybowały w górę! Tradycją ostatnich lat jest fakt, że finał Tour de Pologne odbywa się w Krakowie. A tegoroczny etap ostatnich ...
Łąka na Praskiej

13 sierpnia 2021
Jak co roku nadszedł dzień, kiedy nasza pracownia zamienia się w  łąkę pełną kwiatów, ziół i aromatów. Taki widok cieszy oko i serce.  Od rana starannie tworzymy bukiety, które w niedzielę weźmiemy do Naszej Kaplicy, aby w pełni uczestniczyć w Święcie ...
Piknik Praska Fit

Nowości, Nowości… Na Praskiej odbył się „PIERWSZY PIKNIK SENIOR FIT”, podczas którego propagowany był zdrowy styl życia. Grillowane kiełbaski zostały zamienione na grillowaną cukinię oraz warzywne szaszłyki !!! Podczas imprezy nasza dzielna „Praska Fitness Group”  pokazała ...
Lodowy warsztat

04 sierpnia 2021
Sierpniowe słońce skusiło nas, aby wybrać się na spacerek do Rynku Dębnickiego. I jak nie zjeść lodów w tak ciepły dzień. Dzięki uprzejmości właścicieli Lodowego Warsztatu, lody dla DPS Praska - za jeden uśmiech. Było przepysznie i bardzo wesoło. Dziękujemy ...
Tyniec

30 lipca 2021
Piątek, okazało sie, że to najlepszy dzień na wycieczkę do O.O. Benedyktynów w Tyńcu - najstarszego z istniejących klasztorów w Polsce. Wspaniała pogoda umozliwiła nam podziwiać pobliskie nadwiślańskie krajobrazy. Był czas na rozmowę, smiech, relaks, modlitwę oraz wyciszenie.
Praska Flora

Wyjazd nad zalew w Nowej Hucie

30 lipca 2021
Piekna pogoda, piekna okolica i wspomnienia sprzed lat towarzyszyły naszemy spacerowi wokół zalewu w Nowej Hucie. Wspominając "stare dzieje' dptarliśmy do nowej tężni solankowej, przy której usiedismy tak jak wiele innych osób, by pooddychać cudownym, balsamicznym powietrzem. ...
Projekt realizowany w Miejskim Centrum Opieki Kraków

28 lipca 2021
Miejskie Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesmodzielnych w Krakowie (dawniej: Zakład Opiekuńczo - Leczniczy w Krakowie) realizuje projekt w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt. "Centrum wsparcia opiekunów nieformalnych i opieki nad osobami niesamodzielnymi w Miejskim Centrum Opieki ...
Dogoterapia

27 lipca 2021
Piątek obfitował w niesamowite spotkania, gdyż na Praską zawitał do nas Jazz... Ujmujący gentelmen, rasy Welsh Corgi. Przywitał się z każdym z nas, pokazał nam kilka sztuczek i wywołał mnóstwo uśmiechu na naszych twarzach. Bawiliśmy się świetnie i mamy nadzieję, ...